Vrnjačka Banja

Vrnjačka Banja je gradsko naselje u Srbiji i sjedište istoimene opštine u Raškom okrugu sa nešto više od 9.200 stanovnika. Nalazi se u centralnoj Srbiji, između planine Goč (1216 m) i Zapadne Morave. To je najveća banja u Srbiji, kao i jedna od najposjećenijih turističkih destinacija u zemlji. Povezana je preko Kraljeva i Kruševca sa svim ostalim oblastima u Srbiji autoputem i željeznicom. 
Klima Vrnjačke Banje je umjereno kontinentalna sa uticajem planinske klime. Ljeta su sa svježim jutrima i večerima zbog vjetra koji sa Goča duva prema Zapadnoj Moravi, a zime su sniježne i bez oštrih mrazeva. U Vrnjačkoj Banji postoji sedam mineralnih izvora. 
Vrnjačka Banja ima veoma dugu tradiciju lječilišta. Rimljani su između 2. i 4. vijeka izgradili banju za oporavak AQUAE ORCINAE na vrnjačkom toplom mineralnom izvoru. Razvoj savremene Vrnjačke Banje započeo je 1868. godine radom Osnivačkog društva, najstarije turističke organizacije na Balkanu.
Glavna privredna grana ovog mjesta je turizam. Kao jedna od vodećih turističkih destinacija u Srbiji, Vrnjačka Banja prednjači u uvođenju inovacija u prezentaciji turističkog potencijala, i jedna je od rijetkih turističkih destinacija u Srbiji gdje postoji turistička kartica pod nazivom Serbian Tourist & Shopping Card, preko koje je moguće ostvariti čitav niz popusta pri kupovini robe ili usluge. 
Centralno mjesto u životu Vrnjačke Banje pripada prelijepom banjskom šetalištu koje se sa jedne strane prostire duž Vrnjačke reke, dok se sa druge strane nalaze kafići, restorani, prodavnice i još mnogo toga što može privući pažnju šetača.
 
Noćni provod
Noćni klub „Podroom“
 
Restorani
„Kod Koče“, Kruna, Dukat, 3eM, Savka, Gočko, Vuk, Kraljica, Kuća, San, Snežnik, „Kod Kumova“, Horizont
 
Kafići
Boss, Kralj, In, Paris, Lido, Art, La Vida, kafe Teatar, Trokadero
 
Manifestacije
Međunarodni vrnjački karneval, "Lovefest", manifestacija "Poljubi me“, "Na Desankin Dan“, “Sajam cvijeća i starih zanata”, "Zlatne niti“
 

 

Smještaj

Popularni hoteli i moteli

Hotel Tonanti, Fontana Vrnjačka Banja, Pegaz Holiday Resort, Mini Hotel Vienna, Villa Emilia, Apartments Passage

Šoping

Tržni centar Vrnjačka Banja, "Zepterme", Tržni centar Brđović, New Shanghai robna kuća

Važni telefoni

Autobuska stanica 036 612 446
Pošta 036 611 887
Hitna pomoć 036 611 124
Apoteka 036 616 010
Vatrogasna služba 036 611 123
Policija 036 611 122

Inđija

Inđija je gradsko naselјe i sedište opštine Inđija u Sremskom okrugu. Prema popisu iz 2011. bilo je 26025 stanovnika. Zajedno sa Srbima koji čine većinski deo, na teritoriji Opštine žive još Hrvati, Mađari, Slovaci, Ukrajinci, Romi, Makedonci, Rusini, Rusi, Bošnjaci, Bugari, Česi i drugi. Grad Inđija administrativno pripada Sremskom okrugu u Vojvodini. Inđija je železnička raskrsnica Srema. Kroz Inđiju prolazi železnička pruga Beograd-Novi Sad-Subotica, te Beograd-Stara Pazova-Ruma-Sremska Mitrovica. Pored Inđije prolazi i međunarodni auto-put Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta.

Od reke Dunav i naselјa Stari Slankamen, udalјena je 19 km. Od aerodroma Nikola Tesla udalјena je oko 40 km.

Inđiju prvi put pominje despot Jovan Branković 1496. godine, ali sasvim sigurno je da su lјudi ovde živeli pre 1455. Dok je bila pod vlašću Osmanskog carstva, u Inđiji su živeli pretežno Srbi. 1717. godine, Inđijom je zavladala Habzburška dinastija, pa je grad postao feudalna oblast pod Markom Pejačevićem.

Srednjovekovna Inđija bila je smeštena nešto severnije od današnje. Današnju Inđiju osnovali su Srbi iz Beške 1746, kada je grad brojao 60 kuća. 1791. godine, grad već broji 122 kuće i 1.054 stanovnika. Početkom XIX veka, Nemci i Česi naselјavaju Inđiju, a krajem istog veka dolaze i Mađari.

Razvoj Inđije je usko povezan i sa razvojem železničke infrastrukture, koja se razvila 1883. godine iz tri pravca: od Subotice sa severa, od Sremske Mitrovice preko Rume sa zapada, te od Beograda sa jugoistoka. Tako je Inđija postala železnička raskrsnica Srema, kao i cele Vojvodine.

Različiti rajmovi počeli su da se održavaju početkom XIX veka, u vreme kada je osnovana državna poštanska služba. Telegraf počinje da radi u Inđiji 1850. godine, a poštanski prenos novca započet je 1886. godine. Prva banka je osnovana 1897. godine, kao i prva trgovačka škola.

Prva elektrana u Inđiji počinje sa radom 1911. godine. Industrijski napredak u Inđiji je započet osnivanjem mlinova sredinom XIX veka. Prvi veći mlin na paru, kapaciteta od deset vozila pšenice na dan, napravila je kompanija iz Budimpešte, 1890. godine. Posle mlinova, sledile su razne fabrike. Tradicija proizvodnje nameštaja i tepiha, započeta je 1876. godine. Na početku XX veka, osnovana je poznata fabrika za proizvodnju krzna.

U ovom periodu Inđija postaje tradicionalna odrednica za trgovinu i centar uspešnih trgovinskih kompanija.

Prvi moderan put u Srbiji, prolazio je kroz Inđiju još 1939. godine.

Između dva svetska rata, Inđija je bila najrazvijenije mesto u Vojvodini, kao i duhovni i kulturni centar Nemaca u Sremskom regionu. Posle 1944. godine i novih seoba, Inđija ponovo postaje naselјena uglavnom Srbima.

Nakon Drugog svetskog rata, osnovane su mnoge nove fabrike, za široku proizvodnju; od prehrambenih proizvoda, tekstila, građevinskog materijala, pa do industrije za obradu metala. Šezdesetih godina XX veka, u Inđiji naglo raste broj malih i srednjih preduzeća.