Niš

Niš je treći po redu najveći gradu u Srbiji i administrativni centar Nišavskog okruga u jugoistočnoj Srbiji. Aerodrom Konstanin Veliki se nalazi 4km severozapadno od centra grada. Najveće turističke atrakcije u Nišu su: Niška tvrđava, arheološko nalazište iz Rimskog perioda “Medijana” i Ćele-kula. Niš je poznat po svom bogatom kulturnom nasleđu i istoriji. 

Glavna autobuska stanica Niš se nalazi u ulici Bulevar 12.februara, u blizini zelene pijace i Niške tvrđave. Od centra Niša je udaljena oko 10 minuta hoda. Autobuska stanica spada u 2. kategoriju stanica. Poseduje brojne sadržaje: kiosk, telefonsku govornicu, bankomat, restorane, kafee, menjačnicu, toalet i garderobu. Ima 18 natkrivenih perona. U blizini autobuske stanice se nalaze hoteli "Grand hotel Niš", "The Regent Club""SOLE" i hosteli "Sweet", "Happy" i "Sponsor".

S obzirom da autobuski prevoznik “Niš-ekspres“ upravlja autobuskom stanicom, na biletarnicama autobuske stanice se mogu kupiti samo karte za polaske ovog prevoznika. Autobuske karte za polaske drugih prevoznika se kupuju u njihovim predstavništvima, koja se nalaze u neposrednoj blizini autobuske stanice Niš. 
Cena stanične usluge nije jedinstvena jer zavisi od destinacije, odnosno od planirane pređene kilometraže. 

Neposredno pored međumesne autobuske stanice prolaze gradske linije 3, 9, 12, i 34 (kružna linija). Linijom 34 može stići do Glavne železničke stanice (smer A) i odnosno do aerodroma (smer B). Do centra Niša se može stići linijom 3.

 

Važne informacije

Autobuska stanica Niš
Adresa: Bulevar 12. Februar. bb
Broj telefona za informacije: +381 (0)18 255 177, +381 (0)18 255 666
e-mail: marketing@nis-ekspres
web sajt: www.nis-ekspres.rs

 

Gradski prevoz

  • Linija 3: Naselje Ratko Jović—Brzi Brod (Prevoznik „Niš Ekspres")
  • Linija 9: Mokranjčeva—Naselje Branko Bjegović (Prevoznik „Niš Ekspres")
  • Linija 12: Njegoševa—Donji Komren (Prevoznik „Aerodrom Konstantin veliki")
  • Linija 34 (kružna):Aerodrom—Autobuska stanica—Železnička stanica (Prevoznik „Aerodrom Konstantin veliki")

 

Taxi službe​  

Banker Taxi Naissus Taxi  Fortuna Taxi  Mega Taxi;
  9707    22 99 99   9706    9701 
Bingo Taxi Euro Taxi Delta Taxi  Boom Taxi 
 9704  9702   222 999    9715

 


                            
 


                            
 

Inđija

Inđija je gradsko naselјe i sedište opštine Inđija u Sremskom okrugu. Prema popisu iz 2011. bilo je 26025 stanovnika. Zajedno sa Srbima koji čine većinski deo, na teritoriji Opštine žive još Hrvati, Mađari, Slovaci, Ukrajinci, Romi, Makedonci, Rusini, Rusi, Bošnjaci, Bugari, Česi i drugi. Grad Inđija administrativno pripada Sremskom okrugu u Vojvodini. Inđija je železnička raskrsnica Srema. Kroz Inđiju prolazi železnička pruga Beograd-Novi Sad-Subotica, te Beograd-Stara Pazova-Ruma-Sremska Mitrovica. Pored Inđije prolazi i međunarodni auto-put Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta.

Od reke Dunav i naselјa Stari Slankamen, udalјena je 19 km. Od aerodroma Nikola Tesla udalјena je oko 40 km.

Inđiju prvi put pominje despot Jovan Branković 1496. godine, ali sasvim sigurno je da su lјudi ovde živeli pre 1455. Dok je bila pod vlašću Osmanskog carstva, u Inđiji su živeli pretežno Srbi. 1717. godine, Inđijom je zavladala Habzburška dinastija, pa je grad postao feudalna oblast pod Markom Pejačevićem.

Srednjovekovna Inđija bila je smeštena nešto severnije od današnje. Današnju Inđiju osnovali su Srbi iz Beške 1746, kada je grad brojao 60 kuća. 1791. godine, grad već broji 122 kuće i 1.054 stanovnika. Početkom XIX veka, Nemci i Česi naselјavaju Inđiju, a krajem istog veka dolaze i Mađari.

Razvoj Inđije je usko povezan i sa razvojem železničke infrastrukture, koja se razvila 1883. godine iz tri pravca: od Subotice sa severa, od Sremske Mitrovice preko Rume sa zapada, te od Beograda sa jugoistoka. Tako je Inđija postala železnička raskrsnica Srema, kao i cele Vojvodine.

Različiti rajmovi počeli su da se održavaju početkom XIX veka, u vreme kada je osnovana državna poštanska služba. Telegraf počinje da radi u Inđiji 1850. godine, a poštanski prenos novca započet je 1886. godine. Prva banka je osnovana 1897. godine, kao i prva trgovačka škola.

Prva elektrana u Inđiji počinje sa radom 1911. godine. Industrijski napredak u Inđiji je započet osnivanjem mlinova sredinom XIX veka. Prvi veći mlin na paru, kapaciteta od deset vozila pšenice na dan, napravila je kompanija iz Budimpešte, 1890. godine. Posle mlinova, sledile su razne fabrike. Tradicija proizvodnje nameštaja i tepiha, započeta je 1876. godine. Na početku XX veka, osnovana je poznata fabrika za proizvodnju krzna.

U ovom periodu Inđija postaje tradicionalna odrednica za trgovinu i centar uspešnih trgovinskih kompanija.

Prvi moderan put u Srbiji, prolazio je kroz Inđiju još 1939. godine.

Između dva svetska rata, Inđija je bila najrazvijenije mesto u Vojvodini, kao i duhovni i kulturni centar Nemaca u Sremskom regionu. Posle 1944. godine i novih seoba, Inđija ponovo postaje naselјena uglavnom Srbima.

Nakon Drugog svetskog rata, osnovane su mnoge nove fabrike, za široku proizvodnju; od prehrambenih proizvoda, tekstila, građevinskog materijala, pa do industrije za obradu metala. Šezdesetih godina XX veka, u Inđiji naglo raste broj malih i srednjih preduzeća.