Autobus od ANTWERPEN do SUBOTICA ne prolazi kroz druge gradove ili veća značajna mjesta. Na ovoj relaciji postoji samo jedan polazak. Dužina puta je oko 1622 km. Prosječno trajanje putovanja po redu vožnje je 22 sati i 05 min.
S obzirom da autobus prelazi preko graničnog prelaza moguća su i duža zadržavanja u periodu turističke sezone. Obavezno ponesite identifikaciona dokumenta. Posada autobusa će kreirati spisak imena putnika prije prelaska granice.
Prtljag se obično plaća po torbi na svim polascima u zavisnosti od prevoznika.
Autobusi su uglavnom visoke turističke klase sa klimom, ABS-om, udobnim putničkim sjedištima i sl.
Red vožnje ANTWERPEN - SUBOTICA postoji za sljedeće dane:
srijeda
subota
Autobuski prevoznici koji saobraćaju na relaciji od ANTWERPEN do SUBOTICA :Lasta Beograd.
Antverpen
Antverpen je druga po veličini luka u Evropi i najbogatiji grad u Belgiji. Smješten je na sjeverozapadu Belgije u regionu Flandrija. Iako po veličini spada u manje gradove (prostire se na površini od 204,51 kvadratnih metara sa nešto manje od pola miliona stanovnika) ne samo da predstavlja privredni već i modni, kulturni i turistički centar kako Belgije tako i Evrope.
Za samo ime grada je vezana interesantna i prije svega maštovita priča. Legenda kaže da je rijeka Šelda, na čijim obalama leži Antverpen, nakada bila pod kontrolom surovog diva Antigona. Div je zahtijevao putarinu od onih koji su htjeli da plove rijekom. Ukoliko bi odbili da plate, div bi im odsjecao šaku i bacao u rijeku. Na sreću mladi ratnik Silvio Brabo je spasio grad ove tiranije. Na holandskom hand werpen znači baciti šaku. Druga teorija je da je ime grada izvedeno iz “anda” i “werpum” što doslovice prevodeno znači "na doku".
Konstantno podsjećanje na legendu prisutno je u vidu statue Barboa na trgu De Grote Markt kao i kolačićima u obliku šake koje možete kupiti na svakom uglu.
Istorija ovog grada je veoma bogata. Prvi zapisi datiraju još iz II vijeka. Grad doživljava nagli ekonomski procvat u XII vijeku nakog slabljenja suparničke luke Briž. Do prve polovine XIV vijeka Antverpen postaje najvažniji trgovački i finansijski centar u zapadnoj Evropi zahvaljujući prije svega položaju luke i trgovini vunom. Narednih nekoliko vjekova grad prolazi kroz turbulentan period u kome se naizmjenično smjenjuju usponi i padovi uslijed ponovnog ekonomskog jačanja Briža. Drugo zlatno doba ovog grada naglo je zaustavljeno u XVI vijeku dolaskom Španaca sa namjerom da pokore neposlušni protestanski sjever. Španci napuštaju grad 1585. godine ostavljajući ga u plamenu. Ekonomski oporavak je bio dug i spor. Međutim u talasu obnove grad doživljava kulturni procvat zahvaljujući prije svega slikarima Rubensu, Van Dajku, Jordansu, Brojgelu. Prve novine na svijetu štampne su uprvo u Antverpenu 1605. godine.
Sve do XIX vijeka Antverpen je u ekonomskom smislu u ozbiljnom opadanju, jer rijeka Šelda ostaje zatvorena. Antverpenska luku su u tom periodu smatrali prije svega ratnom lukom sa veoma dobrim strateškim položajem. „Pištolj uperen u srce Engleske“, tako je Napoleon zamišljao ovaj grad. Tek poslije pada Napoleona kod Vaterloa (1815. godine) Antverpen ulazi u kratak period prosperiteta.
Rijeka je konačno otvorena 1863. godine čime je osiguran uspon Antverpena. Iako je grad ozbiljno stradao tokom oba svjetska rata, njegova uzlazna putanja nije više prekidana. Antverpen postaje grad koji danas poznajemo, jedan od najvećih i najbogatijih u Belgiji, grad koji je iznjedrio berzu i koji danas ima vodeću ulogu u obradi dijamanata. Vodeću ulogu u dijamant industriji imaju Jevreji, koji čine četvrtinu stanovništva. Preko 80% procenata dijamanta pronađenih širom planete danas završava na obradi u Antverpenu, odakle se dalje distribuiraju širom sveta.
Za razliku od Brisela koji je okrenut politici i planiranju budućnosti, Antverpen je okrenut estetskom doživljaju svijeta i njegovanju istorije.
Ova metropola ima za svakoga po nešto. Posjetioci mogu da biraju da li će se posvetiti otkrivanju kulturno-istorijskog nasljeđa obilaženjem brojnih muzeja i galerija, izgubiti se u ulici Meir i okolnim uličicama u pohodu na brojne butike sa garderobom najpoznatijih svjetskih dizajnera ili se jednostavno opustiti u nekim od bezbrojnih kafića, restorana i noćnim klubovima.
Ukoliko se slučajno ili namjerno zadesite u ovom gradu obavezno posjetite: gotsku katedralu Onze-Lieve-Vrouwekatedraal, najpoznatiji trg De Grote Markt gdje se nalazi i fontana sa skulpturom Braboa, šoping ulicu De Meir, Muzej dijamanata, Rubensovu kuću, utvrđenje Het Steen, najstariji zološki vrt na svijetu sa oko 5000 životinja De Antwerpse Zoo, pešački tunel Sint-Annatunnel izgrađen 30 m ispod nivoa rijeke Šelde, gdje ćete imate priliku da iščitavate stihove ispisane na kilometarskom zidu, bez obzira u kom smjeru se krećete.
Subotica
Subotica (mađ. Szabadka) je najsjeverniji grad u Republici Srbiji, drugi po broju stanovnika u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini. Po popisu iz 2002. godine ima 99.471 stanovnika. Nalazi se na 10 km udaljenosti od granice Srbije sa Mađarskom. Administrativni je centar Sjevernobačkog okruga.
Subotica se prvi put pominje 1391. pod mađarskim imenom Zabadka. Godine 1527. Subotica je bila prijestonica kratkotrajne srpske države samoproglašenog cara Jovana Nenada. Osmanlijsko carstvo je vladalo gradom od 1542. do 1686, kada je postala posjed Habzburške monarhije. Od polovine 18. vijeka ime joj je promijenjeno u Sancta Maria, po austrijskoj carici Mariji Tereziji. Ime grada je ponovo promijenjeno 1779. u Maria Tereziopolis, a ime Subotica (Szabadka) joj je vraćeno 1845. Subotica je 1918. ušla u sastav Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Od 2007. Subotica ima status grada u Republici Srbiji.
Grad je smješten u Panonskoj niziji koji ima dugu tradiciju i bogato kulturno naslijeđe. Opština, koja obuhvata grad i 18 prigradskih naselja, prostire se na površini od 1.008 kvadratnih kilometara.
Subotica je, zahvaljući svom geografskom položaju i marljivim žiteljima, tokom vremena postala najznačajniji administrativno-upravni, industrijski, trgovački, saobraćajni i kulturni centar u sjevernoj Bačkoj, a obližnje Palićko jezero je čini i turističko-rekreativnim centrom šireg područja.
U blizini grada je i priključak koji Suboticu povezuje sa Mađarskom na sjeveru i Južnom Evropom preko Beograda na jugu. Takođe, Subotica je željeznički povezana sa cijelom Evropom.
U saobraćajnom pogledu Subotica se, u pravom smislu riječi, nalazi na raskrsnici puteva i pruga. U neposrenoj blizini Subotice prolazi autoput E-75, a u samom gradu se ukrštaju magistralni pravci prema Novom Sadu (M-22.1), Somboru i Kelebiji (Mađarska) (M-17.1), Horgošu (M-22.1) i Senti (M-24)(dio do autoputa E-75 je realizovan, a ostali dio je u planu). Trasa pruge Beograd - Budimpešta prolazi kroz urbano jezgro i tu se račva sa pružnim pravcima prema Somboru, Horgošu, Crvenki i Baji. Sve ove činjenice doprinose svrstavanju Subotice u jedan od značajnijih saobraćajnih čvorova u Republici Srbiji.
Značajnije godišnje manifestacije u Subotici su:
"Međunarodni sajam preduzetništva",
"Međunarodni filmski festival - Palić",
"Međunarodni festival pozorišta za djecu Oton Tomanić",
"Ljetne pozorišne večeri",
"Dužijanca",
"Berbanski dani",
"Ujedinjene igre".