Autobus od ROTTERDAM do BRISEL ne prolazi kroz druge gradove ili veća značajna mjesta. Na ovoj relaciji postoji samo jedan polazak. Dužina puta je oko 160 km. Prosječno trajanje putovanja po redu vožnje je 02 sata i 45 min. S obzirom da autobus prelazi preko graničnog prelaza moguća su i duža zadržavanja u periodu turističke sezone. Obavezno ponesite identifikaciona dokumenta. Posada autobusa će kreirati spisak imena putnika prije prelaska granice.
Prtljag se obično plaća po torbi na svim polascima u zavisnosti od prevoznika. Na linijama saobraćaju autobusi visoke i srednje turističke klase dok na kraćim relacijama neki prevoznici organizuju putovanje turističkim kombijima ili malim autobusima.
Red vožnje ROTTERDAM - BRISEL postoji za sljedeće dane:
srijeda
subota

Roterdam

Roterdam je najinteresantniji grad u Holandiji sa fantastičnom i inovativnom arhitekturom i trećom po velićini lukom na svijetu, poslije Šangaja i Singapura. Nalazi se na zapadu Holandije na ušću rijeke Rajne u Sjeverno More. Cijelom svojom površinom grad leži dva metra ispod nivoa mora.

Grad je 1328. godine osnovao grof Viliam III, kao naselje koje se širilo oko brane na rijeci Rot. Otuda i naziv grada - „dam“ što znači brana i „Rotte“ rijeka koja danas nije ništa veća od kanala.

Luka, u okviru koje se nalazi najveća rafinerija nafte na svijetu – Pernis, je sve do 2004. godine nosila titulu najprometnije luke. Danas tu titulu ima šangajska luka. Svakako je najveća luka u Evropi. Godišnje se ukrca i preveze više od 300 miliona razne robe. 

Centar Roterdama je potpuno uništen u bombarovanju 1940. godine. Jedini sačuvani spomenik predratne arhitekture je „Bijela Kuća“. Podsjetnik na stradanje grada je skulptura „Razrušeni grad“ koju je skulptor Zakpin poklonio Roterdamu 1958. godine. Naredni period je period velikih inovacija i obnove grada. Uskoro grad dobija jednu modernu crtu, drugačiju od svega do tada viđenog. Danas je Roterdam grad oblakodera karakterističnog stila. U Roterdamu se razvija jedna potpuno nova struja u arhetekturi prije svega ekserimentalnog karaktera. Roterdam predstavlja glavni centar za mlade i ambiciozne arhitekte. Ovo je grad koji ima najviše arhitektonskih biroa u Evropi, koji su poznati po primjeni najnovijih građevinskih tehnologija i eksperimentisanju sa različitim vrstama arhitekture, inovacijama u osvjetljenju, 3D štampanju kao i robotskim konstrukcijama.

Roterdam je nešto novo i nešto drugačije u odnosu na ostale holandske gradove. Nedostatak istorijskog konteksta i namjera da se Roterdam predstavi kao grad budućnosti stvorili su pogodno tlo za nove stilove gradnje. Upavo činjenica da je grad zbrisan u bombardovanju i da se ništa ne može upropastiti dalo je mogućnost eksperimentisanja. Poniri ovakvog razmišljanja su robna kuća Marcel Breuer De Bijenkorf sagrađena još davne 1957. godine kao i „Cube Houses“ arhitekte Piet Bloma izgrađene 1977. godine.  Zbog velikog broja solitera, Roterdam često zovu i Menhetn na rijeci Maas, koja protiče kraj ovog novoizgrađenog dijela grada. Jedan od poznatijih solitera je svakako Euromast, koji se uzdiže visoko iznag grada sa svojih 186 m a na njemu se nalazi rotirajući vidikovac sa prekrasnim pogledom na cijeli grad. Noviji projekti su i montažne stepenice izrađene povodom 75 godina od obnavljanja grada. Postavljene su ispred zgrade Grot Handelsgebouv i vode direktno do krova zgrade koji pruža spektakularan pogled. 180 stepenica vodi do krova a samo prvog dana 8.000 ljudi se popelo kako bi uživali u panoraskom pogledu na grad. Strogoću metala i stakla ublažava veliki broj zelenih površina. Roterdam je grad sa najvećim brojem parkova u Holandiji.

Osim solitera fantastičnih i nadasve mašovitih linija i fasada inovativnost arhitekti i umjetnika koji rade u Roterdamu se ogleda i u obliku pješačke zone, koja ujedno predstavlja i najstariju šoping zonu u Holandiji. Ona je smještena ispod nivoa ulice i zbog oblika dobila je nadimak slivnik. To nije jedini projekat koji je dobio nadimak. Veliki broj skuptura koje možete vidjeti u centru grada imaju svoje nadimke dok originalni nazivi padaju u zaborav. Najintrigantnija je svakako statua Deda Mraza koja se nalazi u samom centru grada.

Dobra organizovanost grada ogleda se u razvijenom riječnom taksi prevozu koji u mnogome olakšava komunikaciju između različitih djelova grada i najlakši je način za turistički obilazak, bilo da se koristi javni riječni prevoz ili unajmi brod za individualni obilazak.

Za dobru ponudu grada svakako se brinu i tri gradonačelnika grada. Osim glavnog gradonačelnika ovaj grad ima i gradonačelnika zaduženog za kulturno – zabavni program i ponudu grada u večernjim satima, dok je treći gradonačelnik zadužen za potrebe mladih koji čine veliki procenat stanovništva s obzirom na to da se u gradu nalazi jedan od najpoznatijih evropskih univerziteta – Erazmus, nazvan po najznamenitijem građaninu Roterdama i jednom od najvećih svetskih humanista .

Roterdam se od ostalih holadskih gradova izdvaja i po multikuturalnosti. Stanovništvo ovog grada čini 160 različitih nacionalnosti. Godine 2001. je proglašen za evropsku predstonicu kulture. 2015. godine list „New York Times” proglasio je Roterdam gradom koji svakako treba posetiti, a odmah zatim se našao i na Lonely Planet-ovoj listi „must see“ u 2016. godini.

Iako su amsterdamski crveni fenjeri najpoznatiji na svijetu, manje poznata činjenica je da i Roterdam ima svoje crvene fenjere koji zaslužuju da budu poznati. Crvena svijetla postavljena su u zemlju i prožimaju Roterdam ocrtavajući na taj način linuju gdje su padale bombe 1940. godine. Sve unutar zone je potpuno uništeno u bombardovanju a van nje je sačuvano. Ukupno ih je 400 i čine liniju dugačku 12 km.
I pored svih zanimljivosti i pogodnosti stanovnici Roterdama ne ostaju u ovom gradu dugo jer ne mogu da izdrže u njegovom „iskrivljenom svijetu“. Kažu da je opasan za osjećaj ravnoteže, ali ono što Roterdam jeste je pravi grad za istraživanje. Na sat vremena vožnje od Amsterdama i Brisela i svega 2,5 sata vožnje od Pariza idealan je za kratak bijeg u bajkoviti svijet budućnosti.


 

 

Brisel

Brisel je kao grad osnovan oko 979. godine, a, prvo naselje od kojeg je postao Brisel, datira iz davne 580. godine kada je Sveti Gaugerije izgradio kapelu na rijeci Zene.

Ime grada pominje se prvi put 1047. godine, i to u povelji Lamberta II. Naziv grada potiče od  staroholandske složenice Bruocsella. reč bruoc znači močvara, a sella dom, pa bi slobodni prevod ovog imena bio "dom u močvari".

 

To je glavni i najveći grad Kraljevine Belgije, nezvanični je glavni grad Evropske unije, sjedište je Evropske komisije i Savjeta Evropske unije.

Takođe, u Briselu se nalazi političko sjedište NATO-a i Zapadnoevropske unije.

 

Brisel se prostire na površini od preko 32 kilometra kvadratna, a na tom prostoru svoje mjesto pronašlo je oko 145 hiljada stanovnika.

Region glavnog grada Brisela podijeljen je na 19 opština; glavna opština je grad Brisel, dok su ostale opštine smještene oko centra grada i zajedno sa njim čine urbanu sredinu sa preko milion stanovnika.

Uz Flandriju i Valoniju, Brisel je jedan od tri savezna regiona u Belgiji.

 

Ono što Briselu ne nedostaje jesu muzeji, kojih ovdje ima oko 90, a, samo neki od njih su: Muzej kakaoa i čokolade,Muzej likovnih umjetnosti Brussels Sampling, Muzej grada Brisela, Muzej muzičkih instrumenata, Muzej moderne arhitekture, Muzej stripa, Muzej prirodnih nauka, Muzej moderne umjetnosti...

 

Ipak, to čime se Brisel posebno ponosi je Atomium, 103 metra visoka struktrura izgrađena povodom Svjetske izložbe 1958. godine.

Ova čelično-aluminijumska konstrukcija predstavlja devet atoma jednog alfa-gvozdenog kristala. Kugle su spojene cijevima, kroz koje se može proći, i doći do sobe gdje se nalazi stalna izložba koja prikazuje dobronamjerno korišćenje atomske energije.

Liftom se dolazi do najviše kugle, gdje se nalazi restoran, a, odatle se pruža i nevjerovatan pogled na grad.

Danas je ovo najposjećenija atrakcija Brisela.

 

Pored Atomium-a nalazi se park Mini-Evropa, gdje su makete poznatih evropskih građevina. Preko 350 evropskih znamenitosti smješteno je u ovom parku.

Najpoznatije su makete Ajfelove kule, Krivog tornja, vulkana Vezuv, centralnog trga Grand Place...

Ovaj park otvoren  je 1989. godine.

 

Do Brisela, osim avionom, bez problema se može doći i željezničkim i autobuskim prevozom. Gradske linije prolaze kroz tri glavne stanice u Briselu: Brisel-Nord, Brisel-Central i Brisel- Midi; odakle je moguće putovati ka svim većim gradovima u Belgiji, i, put mnogobrojnih destinacija širom Evrope.