Alexa Certify

BLOG

Putovanje koje vraća snagu: SOFIJA - BEOGRAD

Turističke destinacije , 1 Komentara Feb 11, 2019

Pred kraj 2018. godine, odlučila sam da uzmem odmor i da se opustim negdje. Iako neko misli da hladni dani, na neki način, uskraćuju mogućnost potpunog uživanja, mogu da dokažem da nisu u pravu.

Prva destinacija koja mi je došla na um je bio glavni grad Bugarske - SOFIJA.

Krenula sam iz Podgorice autobusom u 20:05h i putovala cijelu noć do Skoplja. Nakon čekanja nekih četiri i po sata, put sam nastavila za Sofiju. Sama pomisao na to da me čeka raj za oči i fenomenalan grad za posjetu, nije mi dozvolila da dobro spavam u autobusu.

Napokon, dan je svanuo. Putevi ispunjeni ljudima koji trče na sve strane, bez prepreke zbog hladnog vjetra koji duva; djeca koja, držeći  za ruke svoje roditelje, odlaze u obdaništa i škole; novogodišnji ukrasi i svi drugi detalji, ispunjavali su me radošću.

Okolne planine koje dosežu i više od 2000 m., činjele su ovaj grad da izleda malim; međutim, kada sam krenula sa “istraživanjem” istorije i monumenata Sofije, vidjela sam da to ima veću vrijednost od svih planina okolo. Nacionalni Arheološki Muzej, Sinagoga Sofija, veliki broj crkva, galerija...

Sve sam to mogla detaljno da vidim, da vidim njohov životni stil, njihovu svakodnevicu.

Nakon tri dana odmora u Sofiji, htjela sam da posjetim još jedan grad koji spaja antiku sa modernim svijetom – BEOGRAD.

Ušla sam u autobus koji kreće u 09:00h iz Sofije. Put do Beograda nije puno trajalo, možda nekih pet ili pet i po sati. Za to vrijeme sam imala mogućnost da se odvojim od tog čarobnog mjesta, i polako uđem u “neki novi svijet”.

Bijele ulice, bijela drveća koja vise nad putevima...ta boja koja je na meni probudila motivaciju i želju da jos duže ostanem u Beogradu.

Ali, dva dana nisu bila dovoljna da vidim istoriju Beograda, da vidim sve te galerije, muzeje, spomenike, biblioteke, mostove...prosto, to je grad koji svojom ljepotom uveća želju da ostaneš tu. Dok šetaš ulicama Beograda, uz zimsku hladnoću ,osećaš i duh antike.

Ušla sam opet u atobus. Opet putujem, opet se vraćam tamo odakle sam krenula. Ali bila sam ispunjena, osećala sam se bogato zbog svega što sam vidjela i doživjela.